torsdag 30. august 2007

Endelig i Afrika

Tidlig i går morges reiste jeg fra London. Turen gikk først fra London til Brussel, der skiftet jeg fly før det bar videre til Entebbe i Uganda via Nairobi i Kenya. Det ble en lang dag på fly, men alt gikk greit, vi var bare ca en halv time forsinket...

Jeg var veldig spent på om noen fra JGI Uganda (Jane Goodall institute) ville møte meg på flyplassen, men det var det ikke, så jeg måtte finne meg en taxi. Ikke så veldig vanskelig da det var en hel gjeng som spurte med en gang jeg kom ut av flyplassen.

Jeg hadde fått ganske god veibeskrivelse så vi fant frem JGI hovedkvarteret ganske greit. Når jeg banket på døra viste det seg at ingen hadde fått beskjed om at jeg kom! Debby som jeg har hatt kontakt med er bortreist, og de andre hadde visst ikke fått beskjed.. Jeg ble møtt av to som jobbet der som frivillige, og de var veldig greie, var visst ikke første gangen det skjedde. Jeg fikk et rom å sove på og var veldig glad for endelig å være fremme!




Nå sitter jeg på verandaen og ser utover Victoria sjøen, det er kjempefint her! De har en stor hage hvor det er masse fugler, de har også fire hunder og to katter. Været er fint og temperaturen på rundt 25 grader tror jeg, ikke kjempe varmt, ganske passe egentlig.

Vet ikke helt når jeg kommer meg til Kongo ennå, regner med det ikke blir før etter helga. Sannsynligvis uti neste uke engang.

Ingen kommentarer: