mandag 12. november 2007

Litt av ei uke...

Happy birthday to me! Ok ikke den beste bursdagen jeg har hatt, men har fått mange hyggelige bursdagsmeldinger. Den siste uka ble ganske dramatisk for meg… Det begynte på søndags ettermiddag med at jeg fikk diare og litt feber. I løpet av natten ble det mer feber og jeg kunne knapt stå oppe uten å bli svimmel. Doktoren i FN leiren undersøkte og styrte, tok malariatest og den var positiv. Jeg hadde smerter i magen når de kjente på den og de begynte å bli redde for blindtarmbetennelse! Så jeg ble kjørt til et sykehus i Bukavu hvor de tok ultralyd på kvelden og bekreftet at det var blindtarmen. Men Lorena fant ut at det var et annet sykehus som visstnok skulle være bedre så etter mye styr ble jeg flyttet der, for operasjon trodde vi… På dette sykehuset som er sponset av mange forskjellige organisasjoner. Var det en norsk lege som hadde jobbet i Kongo i mange år, han var bare på besøk nå for noen forelesninger, men han var snill og tok seg litt av meg og. Han og noen andre doktorer undersøkte meg og trodde ikke det var blindtarmbetennelse, jippi! Det tok en blodprøve, nå negativ for malaria, men jeg hadde typhoid feber, tyfus! Det er en type salmonella, og jeg har en sterk mistanke til et egg vi fikk i FN leieren… Og vaksinen var tydeligvis bortkasta penger… Jeg ble sakte men sikkert bedre og reiste ut av sykehuset i dag, jippi! Er fremdeles langt fra frisk, men håper på snarlig bedring. Er i Bukavu på hotell i natt og reiser endelig tilbake til Lwiro i morgen, gleder meg!

Ingen kommentarer: