mandag 17. september 2007

Blåmerker







Nå har jeg vært ute av karantene i noen dager og har fått hilse på alle sammen på nært hold. Jeg har vært inne hos de minste sjimpansene hver dag. Det er ganske ville og jeg er nå full av skraper og blåmerker på armer og ben! Spesielt en fyr, Kamituga er glad i å bite, han er bølla i flokken. Han er 4-5 år gammel og har fire veldig store fortenner! Men det går bedre og han har i hvert fall litt respekt for meg nå. De andre er lettere å ha med å gjøre og nå når jeg begynner å bli godt kjent med dem er det lite biting annet enn når de leker og noen ganger biter litt for hardt for min sarte menneskehud. Ellers har jeg også fått en fin samling sugemerker på halsen. Disse er det baby Pablo som er ansvarlig for, han er litt over et år og syntes det er en fin trøst å suge på halsen til en person som er i nærheten. Blir faktisk ganske vondt etter hvert, men hvis du prøver å ta han vekk så bar skriker han og blir veldig lei seg.
Taket over korridoren er nå ferdig og det er my lysere og triveligere hos babyene. De har også begynt å bygge det nye buret til noen av apekattene. Disse sitter nå i altfor små bur, så det blir gøy å slippe dem ut i det nye når det er ferdig.




Ingen kommentarer: