lørdag 8. september 2007

Skjelvende start



I ett-to tiden i natt våknet jeg av at senga ristet, ganske kraftig! Det varte i kanskje et halvt minutt før det stoppet. Det var et jordskjelv! Hadde ikke tenkt på at det kunne skje, men det er jo et vulkansk aktivt område så… Litt skummelt, er liksom ikke riktig at bakken skal røre på seg! Men nå har jeg prøvd det også J
I dag fikk jeg endelig se noen av sjimpansene her på Lwiro, men ennå bare på avstand. Jeg er i karantene til onsdag, så jeg får bare komme like innenfor dørene til sanctuariet. Der var jeg 3-4 meter fra korridoren til gruppen med små sjimpanser. De er mellom 1,5 år og 4-5 år gamle. Det er 12 stykker, så jeg satt der og prøvde og finne ut hvem var hvem. Kunne ca. halvparten på slutten av dagen. I morgen kan jeg nok alle, selv om noen av dem er ganske like. Rachel har allerede vært her i to uker så hun matet dem og var også inne en tur hos dem. Det syns de var veldig gøy, og hun var utslitt etter en halv time. Jeg fikk tatt mange bilder, men gleder meg til jeg kan gå nærmere!

Ingen kommentarer: